IsLAm AgAmA AnA

Wednesday, November 5, 2014

***ALHAMDULILLAH***

Bismillahirrahmanirrahim..
 Alhamdulillah, lama sangat dah tak 'meng'update blog ni.. since it has been so long, so banyak sangat perkara baik dan buruk, perkara yang positif dan negatif berlaku kepada yusra.. 

Tapi, alhamdulillah Allah sayang Yusra.. dia bagi semangat dan natijah melalui ayat-ayatnya, kalamnya yang indah.. 
Alhamdulillah, Yusra kuat balik, dapat semangat baru untuk menjadi Yusra yang baru. 

alhamdulillah segala puji bagi Allah jugak, Yusra akhirnya dapat menamatkan al-quran dengan berbagai dugaan dan rintangan dalam menghadapi 30 juz. 
Perasaan sewaktu khatam, sangat bercampur baur. Sebab ketika itu, kita akan teringatkan balik kisah-kisah dosa dan pahala kita sepanjang masa yang kita ambil untuk habiskan al-quran. 

Alhamdulillah dan dalam masa yang sama juga, selamat berusaha untuk menjaga hafalan. bukan mudah dan bukan senang. 

lepas dah tamat ni, penjagaan dan "keselamatan" quran lagi bertambah-tambah perlu dijaga..
jangan izinkan al-quran "merajuk" dengan kita.
 orang merajuk, kawan-kawan merajuk kita masih boleh dan cari solusi nak memujuk, tapi kalau quran merajuk dengan kita, allahu..

hanya Allah yang Maha Tahu.. 

Alhamdulillah, lepas dah habis ni rasa teringin nak berharap sangat-sangat nak sambung belajar, tapi bukan di Malaysia.. nak sangat sampai ke Timur Tengah. 

Nak rasa seronok dan pengalaman belajar full arab, nak pergi ziarah tempat-tempat bersejarah di zaman nabi, nak rasa nikmat beribadah di masjid-masjid di sekitar Mesir.. rabbi yassir wa la tua'ssir, rabbi tammim bilkhair.. 

Buat masa sekarang, Yusra tak mau fikirkan perkara yang masih belum pada masanya dan tak mau memberatkan diri dan otak fikirkan perkara yang dalam rahsia dan penjagaan Allah.. 
Biarkan semuanya ikut 'flow' Allah.. 

wallahua'lam ma lam ya'lam.. 


STARHEARTYUSRA (S.H.Y)

No comments:

Post a Comment